مزایای خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک و سرمایه گذاری

در حوزه سرمایه‌گذاری خصوصا در بخش ملک، قبرس شمالی به یک مقصد جذاب برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تبدیل شده است. این مقاله، به بررسی مزایای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این منطقه می‌پردازیم.

فهرست مطالب

مزایای خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی

مزایای خرید ملک در قبرس شمالی در یک نگاه

  • دریافت اقامت 5 امین کشور امن دنیا
  • سرمایه گذاری بر حسب پوند انگلستان
  • تحصیل رایگان تا مقطع دانشگاه
  • امکان اخذ بورسیه 50 تا 75% در مقطع دانشگاه
  • امکان خرید ملک با اقساط بلند مدت
  • افزایش ارزش ملک سالیانه 10 تا 15%

رشد سالانه قیمت ملک

قیمت ملک در قبرس شمالی در سال‌های اخیر، رشد قابل توجهی داشته است. بر اساس گزارشات منتشر شده، قیمت ملک در این منطقه در سال 2023، به طور میانگین 15 درصد افزایش یافته است. این رشد قیمت، سرمایه‌گذاری در املاک قبرس شمالی را به یک سرمایه‌گذاری مطمئن و سودآور تبدیل کرده است.

این رشد قیمت، به عوامل مختلفی از جمله افزایش تقاضا برای خرید ملک در قبرس شمالی، بهبود شرایط اقتصادی این کشور و همچنین افزایش قیمت ملک در سایر کشورهای اروپایی و ترکیه، مرتبط است.

از دیگر عوامل مهم می توان به پتانسیل رشد اقتصادی بالا و توسعه پروژه‌های عظیم، توسعه صنعت گردشگری و بروزرسانی در سایر زیرساخت‌ها این پتانسیل را تقویت کرده و بازارهای جدید را ایجاد کرده است.

سند عرصه و عیان

با خرید ملک در قبرس شمالی شما سند عرصه و عیان دریافت می کنید. در واقع با توجه قدر السهم شما از ملک خریداره شده از خاک این کشور نیز شما سهم دارید.

https://www.youtube.com/watch?v=uAxobTZcCB0

اجاره ملک در قبرس شمالی

اجاره ملک و کسب درآمد دلاری

قبرس شمالی، یکی از مقاصد محبوب گردشگری در منطقه مدیترانه است. این موضوع باعث شده تا، باراز اجاره‌ ملک‌ در در این جزیره زیبا پر رونق باشد. خصوصا در فصل تابستان با ورود گردشگران ار نقاط مختلف دنیا بخصوص اروپائیان درخواست ها برای اجاره ملک ها در بازه های کوتاه مدت 1 تا 6 ماه بسیار بیشتر می شود و برخی از مالکین با توجه به اجاره بها بالاتر در دوره های کوتاه مدت فقط در فصل بهار و تابستان اقدام به اجاره ملک خود می نمایند.

برای اجاره ملک در بازه زمانی یکساله در قبرس شمالی برخلاف ایران، اجاره بها به صورت سالیانه دریافت می شود و این مبلغ غالبا با ارزهای  پوند انگلستان و یا دلار آمریکا دریافت می شود.

بدلیل وجود دانشگاه های بین المللی متعدد قبرس شمالی محل زندگی تعداد زیادی از دانشجویان از کشورهای مختلف است به همین برخی از املاکه در در محدوده شهری هستند، در مدت کوتاهی توسط دانشجویان اجاره می شوند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، متوسط درآمد ماهانه از اجاره‌ یک آپارتمان یک خوابه در قبرس شمالی، حدود 500 پوند است.

این روش می‌تواند به عنوان یک منبع درآمد ارزی با ثبات برای سرمایه‌گذاران باشد.

اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالیدریافت اقامت از طریق خرید ملک

یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت در قبرس شمالی، سرمایه گذاری در بخش املاک می باشد. برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک، خریدار پس از پرداخت یک سوم از ارزش ملک می تواند پروسه اخذ اقامت را شروع کند و برای خود، همسر و فرزندان زیر 18 سال، اقامت دریافت کند.

تحصیل رایگان فرزندان

تحصیل فرزندان شما در مدارس قبرس شمالی رایگان است و در صورت خرید ملک در قبرس شمالی و بعد ثبت و تایید اقامت شما در این جزیره را در این کشور می توانید از امتیاز تحصیل رایگان فرزندان خود نیز تا پایان مقطع متوسطه در مدارس دولتی استفاده کنید. استفاده کنید.

امکان دریافت ویزا برای سفر به کشورهای اتحادیه اروپا

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در قبرس شمالی، امکان دریافت ویزای شینگن برای سفر به اروپا است. در صورتیکه که اقامت قبرس شمالی را داشته باشید، شما می توانید با ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی، مدارک و مستندات سرمایه گذاری شما در این جزیره به شرط آنکه از شروع مدت اقامت شما بیشتر از 6 ماه گذشته باشد می توانید درخواست دریافت ویزای شینگن را ارائه دهید و خوشبختانه پروسه دریافت آن ساده و سریع تر می باشد.

هزینه زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های عمومی زندگی در قبرس شمالی به لیر است و این موضوع باعث شده تا هزینه زندگی در این جزیره زیبا نسبت به کشورهای اروپایی و قبرس جنوبی پایین تر باشد. و این موضوع می تواند یکی از مزایای خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی باشد.

سرمایه گذاری در قبرس شمالی از طریق ثبت شرکت

استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و راه اندازی کسب وکار در قبرس شمالی از طریق تأسیس و ثبت شرکت امکان پذیر است و با درخواست اقامت شما به مدت دو سال را فراهم می‌می نماید. این اقامت، تا زمانی که شرکت در حال فعالیت باشد و تعهد به پرداخت هزینه‌های بیمه و مالیات را داشته باشد، قابلیت تمدید دارد. همچنین، پس از گذشت زمان مشخص، اقامت دائم نیز از طریق این روش فراهم می‌شود.

1. شروع فعالیت اقتصادی

بر اساس قوانین فعلی قبرس شمالی، هر فعالیت اقتصادی در قبرس شمالی باید زیر نظر یک شرکت ثبت شده صورت پذیرد. این اقدام از یک سو امکان سرمایه‌گذاری را برای شما فراهم می‌کند و از سوی دیگر از نظر حسابداری و پرداخت مالیات نیز تحت نظارت دولت قبرس شمالی را تضمین می‌کند تا از رخداد پدیده‌های نامطلوبی همانند پولشویی جلوگیری شود.

2. آشنایی با قوانین و پیچیدگی‌های حقوقی

راه‌اندازی یک کسب و کار همواره با چالش‌ها و پیچیدگی‌های حقوقی روبرو خواهد بود. لذا در این مسیر، دریافت اطلاعات صحیح و قانونی از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. وکلا و کارشناسان ما در شرکت میثاق هومز، در تمامی مراحل ثبت شرکت در قبرس شمالی شما را همراهی خواهند کرد.

مزایای جذاب سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی

اقتصاد پویا و دسترسی به بازارهای جهانی

قبرس شمالی اقتصاد پویایی دارد و دسترسی به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند. با راه اندازی شرکت و سرمایه‌گذاری در این منطقه، شما می‌توانید به بازارهای مختلف دست پیدا کنید و با توجه به رشد اقتصادی پایدار می توانید به توسعه تجارت خود بی افزایید.

3. مزایای مالیاتی و اقتصادی

یکی از مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در قبرس شمالی، سیاست مالیاتی و حمایتی این کشور خصوصا در بخش صادرات محصولات کشاورزی است. این امکان با پرداخت مالیات‌های کمتر و تسهیلات مالیاتی برای شرکت‌ها و افراد، باعث شده تا این منطقه برای سرمایه‌گذاران بین المللی از جذابیت خاصی برخوردار شود.بعنوان مثال می توان از سرمایه گذاران موفق در حوضه ساخت و ساز و صنعت توریسم و هتلداری نام برد.

امکانات آموزشی و تحقیقاتی

وجود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی معتبر در قبرس شمالی، برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال فرصت‌های تحقیقاتی و آموزشی هستند، امکانات بسیار مناسبی فراهم می‌نماید.

حقوق تجاری و سرمایه‌گذاری قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای سیستم حقوقی خوب و مبتنی بر اساس اصول قانونی کشور های غربی خصوصا انگلیس است. این مزیت به سرمایه‌گذاران اطمینان را می‌دهد که معاملات تجاری و فعالیت‌های خود را  تحت یک چارچوب حقوقی قوی و شفاف انجام دهند. اساس حقوق تجاری در قبرس شمالی بر پایه ارائه تسهیلات و حمایت از کسب و کارهای بین المللی است.

پذیرش تحصیلی در دانشگاه قبرس 

دانشگاه های قبرس شمالی به دلیل شهریه و بورسیه مناسب و سطح علمی بالا از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

برترین دانشگاه قبرس شمالی، دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) است و در شهر فاماگوستا قرار دارد. رتبه 500 را در بین دانشگاه های جهان کسب کرده است. دانشکده اقتصاد این دانشگاه رتبه 201 را در بین دانشگاه های جهان دارد.

همچنین سالانه متقاضیان زیادی برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می نمایند. در این دانشگاه علاوه بر رشته های مرتبط با علوم پزشکی، رشته های مهندسی، گردشگری، حقوق، علوم سیاسی و علوم آزمایشگاهی هم تدریس می شوند.

یکی دیگر از دانشگاه های مورد توجه در قبرس شمالی، دانشگاه بین المللی قبرس است که در شهر نیکوزیا قرار دارد این دانشگاه به دلیل شهریه سالانه بسیار مناسب و همچنین بورسیه های مخصوص دانشجوهای ایرانی، پر طرفدارترین دانشگاه در میان خانواده ها و دانشجویان ایرانی است. در میان دانشکده های این دانشگاه، دانشکده داروسازی و دندان پزشکی از محبوبیت ویژه ای برخودار هستند.

تحصیل در قبرس

دانشگاه خاور نزدیک(CIU) از دیگر دانشگاه های معتبر قبرس شمالی است. دانشگاه خاور نزدیک یک مرکز غیرانتفاعی است که در شهر نیکوزیا واقع شده است. این دانشگاه شامل 19 دانشکده و 220 رشته تحصیلی مختلف است. این دانشگاه نیز بورسیه های متفاوتی را برای متقاضیان خود اعمال می کند.

اقامت تحصیلی

دانشجویان قبرس شمالی برای ماندن در جزیره و تحصیل، اقامت دانشجویی دریافت می کنند و پروسه  این نوع اقامت بعد از ثبت نام و پرداخت مبلغی از شهریه دانشگاه شروع می شود. اقامت دانشجویی یک سال اعتبار دارد و دانشجویان موظف هستند که هر سال با شروع سال تحصیلی اقامت خود را تمدید کنند.

اقامت تحصیلی

امنیت بالا

قبرس شمالی، کشوری امن و آرام است. این کشور دارای نرخ جرم و جنایت پایینی است. امنیت بالای قبرس شمالی، یکی از عوامل مهمی است که سرمایه‌گذاران را به این کشور جذب می‌کند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، نرخ جرم و جنایت در قبرس شمالی، بطور حدودی کمتر از 100 مورد در هر 100 هزار نفر است. این نرخ،  پایین‌تر از میانگین نرخ جرم و جنایت نسبت به کشورهای اروپایی است.

قبرس شمالی، همچنین دارای نیروی انتظامی کارآمد و مجربی است که به طور مداوم برای حفظ امنیت عمومی تلاش می‌کند. این امر، احساس امنیت را در میان شهروندان و سرمایه‌گذاران خارجی افزایش می‌دهد.

میثاق هومز عضو رسمی اتحادیه املاک قبرس شمالی

 

در حال حاضر حدود دو ماه پروسه دریافت اقامت شما زمان نیاز دارد.

اموال منقول و غیر منقول به وراث می رسد البته مالیات آن نیز پس از طی شدن پروسه اداری باید پرداخت گردد.

نیمی از اموال همسر و مابقی به صورت مساوی بین وراث تقسیم می شود .

شما پس از پرداخت یک سوم از ارزش ملک مجاز به دریافت اقامت قبرس شمالی است.

One thought on “مزایای خرید ملک و سرمایه گذاری در قبرس شمالی”

  • آرمان رنجبر

    مرسی که صادقانه گفتین

نظرات بسته شده اند.

مقایسه ملک ها

مقایسه